Etykiety

niedziela, 12 czerwca 2016

Testowanie na zwierzetach

Witajcie Kochani,
Dziś nietypowy post, bo dotyczący problemu testowania kosmetyków na zwierzętach. Z tego powodu byłam przez jakiś czas nieobecna na moim blogu. Mała strata, bo jest tyle blogów i vlogów na necie, że jeden mniej nikomu nie zaszkodzi a tym bardziej może nikt nawet tego nie zauważy.

Ostatnio zaczęłam się przyglądać kosmetyki, które używam i zdębiałam jak zorientowałam się, że większość z nich to kosmetyki testowane na zwierzętach. Niestety jestem osobą, której los zwierząt nie jest obojętny. Bo niby co zawiniły te zwierzaki, że są przetrzymywane w klatkach i codziennie testuje się na nich kosmetyki. Nie chce i nie będę dokładać się do finansowania tego procederu wśród firm, które robią to na co dzień. 
Półki w sklepach uginają się od kosmetyków, a znalezienie tych, które nie są testowane na zwierzętach to nie lada wyczyn. Jest ich naprawdę mało. Co najgorsze uwielbiana przeze mnie firma Estee Lauder też testuje swoje produkty na zwierzętach. Kiedyś miałam ochotę spróbować wychwalane pod niebiosa na necie firmy jak Mac, Mary Kay, Avon. Nigdy ich nie kupie ! Firmy L'oreal czy Garnier mogą już dla mnie nie istnieć.

Zastanawia mnie fakt, dlaczego pozwala się na taki proceder i dlaczego nie ma on końca. Będzie mi trudno znaleźć kosmetyki wolne od testowania na zwierzętach, ale nie poddam się w tej kwestii.
Poniżej znajdziecie listę kosmetyków, które nie testują na zwierzętach. Zastanawia mnie fakt, dlaczego część z nich to kosmetyki wcale nie takie tanie.  

KLIK - firmy nie testujące na zwierzętach.

Odkąd stałam się posiadaczką dwóch psów temat ten coraz bardziej zaczął mnie interesować. Mam nadzieje, że częściowo pomogłam osobom, które tak jak ja są na etapie poszukiwania tego typu kosmetyków i nie jest im obojętny los zwierzaków.

Będę wdzięczna jeśli macie więcej informacji na temat firm, które szanują zwierzęta i nie wykorzystują ich do jakichkolwiek testów.

Wczoraj znalazłam bardzo przydatna stronkę, która pomoże Wam znaleźć firmy nie wykorzystujące zwierząt do testów.

KLIK - wyszukiwarka firm, które testują na zwierzakach

Ta stronka bardzo ułatwiła mi poszukiwanie firm i zawęziła grono tych, które mogę używać bez obawy, ze kupując ich kosmetyki sama przyczyniam się do okrucieństwa wobec niewinnych zwierząt.

Ostatnio natrafiłam na kolejną stronkę, która zawiera listę firm testujących na zwierzętach. Aż strach na nią patrzeć , bo jest tam naprawdę spora ilość producentów.

KLIK - lista firm testujących na zwierzętach

Pozdrawiam

Kapturkowa

2 komentarze:

  1. Niestety jest to problem o którym się nie mówi i ludzie albo są nieświadomi, albo odwracają głowę. W tych czasach mało kto testuje już na myszach, teraz buduje się wielkie farmy gdzie testuje się na psach, kotach.. Nigdy nie rozumiałam podejścia człowieka do zwierząt typu, że są one po to by nam służyć a co gorsza, że nie mają uczuć..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz racje ... ja sie az przerazilam ile w domu mam kosmetykow, ktore testuje sie na zwierzetach, teraz sprawdzam kazdy produkt zanim go kupie.

      Usuń